PMK
W końcu otwarto terminal kontenerowy APM Terminals Medport Tangier, wspólne przedsięwzięcie marokańskiego portu TangerMed i duńskiego koncernu Maersk. Dzięki obiektowi o rocznej przepustowości 5 mln TEU, Maroko powoli staje się jednym z ważniejszych center transshipmentu na świecie.
Nowy terminal przeładunkowy został zaprojektowany i zbudowany przez APM Terminals i dołączy do obiektów obsługujących Maersk i jego partnerów. Zbudowany z wykorzystaniem najnowszych technologii, terminal ma być jednym z najbardziej wydajnych i bezpiecznych na świecie.
- Mamy długie i dobre relacje Marokiem i jesteśmy dumni z tego, że obsługujemy drugi terminal kontenerowy w kompleksie portów Tanger-Med - skomentował Morten H. Engelstoft, dyrektor generalny APM Terminals.
Nowy obiekt pozwoli TangerMed Port zwiększyć roczną zdolność przeładunków do dziewięciu milionów TEU. Maroko odnotowało wzrost PKB o 4,1% z pozytywną prognozą importu i eksportu w kontenerach, który w nadchodzących latach będzie znacząco wzrastał. Około 200 statków towarowych przepływa codziennie przez Cieśninę Gibraltarską na głównych szlakach łączących Azję, Europę, obie Ameryki i Afrykę.
Przy długości nabrzeża 1200 metrów, głębokości od 16 do 18 metrów APM Terminals MedPort Tangier jest w stanie przyjąć bardzo duże statki kontenerowe. TangerMed Port według rankingów już teraz jest wiodącym afrykańskim portem i należy do 50 największych portów kontenerowych na całym świecie.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych