sons/offshore-energy
Singapurska firma ST Engineering wprowadziła na rynek nową konstrukcję szybkiej łodzi załogowej zasilanej LNG, zoptymalizowanej pod kątem transferu załogi w sektorze offshore.
ST Engineering Marine opracowało 76-metrowy katamaran we współpracy z australijskim inżynierem morskim Incat Crowther. Statek będzie wyposażony w cztery silniki dwupaliwowe o maksymalnej prędkości 40 węzłów i prędkości przelotowej 34 węzłów.
ST Engineering powiedział w oświadczeniu, że statek będzie wykorzystywał przebijający fale kadłub w formie semi-SWATH, będzie też wyposażony w miejsca siedzące dla maksymalnie 150 pasażerów. Katamaran może być również używany jako jednostka mieszkalna dla maksymalnie 30 osób w pojedynczych kabinach.
Singapurska firma jest skierowana do klientów z sektora ropy i gazu oraz morskiej energii wiatrowej.
„Przyspieszony rozwój czystych, dwupaliwowych silników LNG średniej prędkości stworzył kilka ekscytujących możliwości w projektowaniu czystszych i bardziej ekologicznych statków” - powiedział Michael Bell, starszy wiceprezes działu morskiego ST Engineering.
„Pomimo fizycznych ograniczeń dużych zbiorników LNG, ogólna funkcjonalność, którą można teraz pomieścić na dużych platformach, na nowo zdefiniowała komfort i bezpieczeństwo, zachowując przy tym oczekiwania dotyczące prędkości tradycyjnych szybkich silników wysokoprężnych” - dodał.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych