PMK
Rosyjski armator PAO Sovcomflot (SCF Group) znacząco zmniejszył emisję dwutlenku węgla od czasu dostarczenia pierwszych tankowców aframax o napędzie LNG rok temu.
Według danych firmy użycie LNG jako paliwa pozwoliło obniżyć emisje CO2 o 30 procent w stosunku do tradycyjnych jednostek tego typu. Przekroczyło to wstępne oczekiwania Sovcomflotu.
Igor Tonkowidow, wiceprezes wykonawczy i dyrektor ds. technicznych Sovcomflot, przedstawił sprawozdanie z pierwszych wyników eksploatacji tankowców serii „Green Funnel” podczas wizyty w kompleksie stoczniowym Zvezda. W tym zakładzie powstanie pięć kolejnych podobnych tankowców napędzanych LNG.
- To niezwykłe, że podczas podróży w obie strony z Primorska do Rotterdamu, tankowiec Green Funnel emituje 350 ton CO2 mniej niż podobny statek napędzany standardowym paliwem morskim. Do 2023 roku SCF Group planuje mieć w swojej flocie 11 tankowców napędzanych LNG - powiedział Tonkovidov.
Sovcomflot dysponuje obecnie flotą 146 statków o całkowitej nośności ponad 12,8 mln ton. Ponad 80 statków ma klasę lodową.
W latach 2018-2019 Sovcomflot odebrał sześć zasilanych LNG tankowców Aframax klasy lodowej Arc4. W 2019 roku Gagarin Prospect, główny statek z serii „Green Funnel”, zdobył międzynarodową nagrodę Marine Propulsion Award za statek roku 2018 i nagrodę Nor-Shipping Next Generation Ship 2019.
W drugiej połowie 2018 roku Sovcomflot złożył zamówienia w Zvezdzie na pięć tankowców napędzanych LNG, które zostaną dostarczone do Rosnieftu i Novateku.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych