ew
Ponad 40 tysięcy ton materiałów sypkich przeładowano od początku 2019 roku w porcie morskim Ustka. To rekordowy przeładunek od początku funkcjonowania Zarządu Portu Morskiego w Ustce.
Potencjał przeładunkowy Portu nie był wykorzystywany praktycznie przez ostatnie 20 lat. Obecnie funkcja ta jest rewitalizowana co wynika z dużego zainteresowania usługami transportu morskiego na środkowym wybrzeżu, gdzie dostępność tego typu usług dotychczas była w praktyce ograniczona do Portów w Darłowie i Kołobrzegu.
Przeładowane towary to kruszywo, które jest wykorzystywane pod budowę dróg. Kruszywo transportowane jest do Ustki ze Szwecji jednostkami o ładowności od 1200 do 2000 ton.
Port Ustka jest przygotowany do przyjmowania jednostek o maksymalnej długości 80 metrów i maksymalnym zanurzeniu 4,3 metra .
Do przeładunków przygotowane jest Nabrzeże Władysławowskie w zachodniej części portu Ustka. Zarząd Portu Morskiego w Ustce dysponuje własnym placem składowym o powierzchni 2500 metrów kwadratowych przylegającym do nabrzeża. Na miejscu funkcjonuje prowadzona przez Zarząd Portu stacja pilotowa, która pozwala na obsługę jednostek przez całą dobę.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii