PMK
Chiny utrzymały pierwszą pozycję w indeksie LSCI, stworzonym przez Konferencję Narodów Zjednoczonych ds. Handlu i Rozwoju (UNCTAD). Wskaźnik ocenia jakość połączeń kontenerowych kraju. Chiny poprawiły swój indeks o 51 proc. od 2006 roku.
- Pozycja kraju w globalnej sieci transportowej kontenerów jest ważnym wyznacznikiem jej kosztów handlowych i konkurencyjności - powiedział Jan Hoffmann, szef logistyki handlowej UNCTAD.
Pięć z 10 najlepszych krajów tego indeksu znajduje się w Azji. Oprócz Chin w pierwszej piątce znalazł się Singapur, Korea Południowa, Hongkong i Malezja. Każdy z nich uzyskał wynik przekraczający 100 punktów. Polska zajęła 27 miejsce z wynikiem 51.69 punktów. Niestety indeks naszego kraju zmniejszył się o 2 pkt w porównaniu z zeszłym rokiem.
Na drugim końcu tabeli znalazły się małe rozwijające się kraje wyspiarskie (SIDS), gdzie nie zauważono żadnej poprawy. Oznacza to, że handel towarami pozostaje problematyczny w tych krajach, co ma negatywne skutki gospodarcze.
- Obserwujemy wciąż rosnącą przepaść między najlepszymi a najgorszymi krajami, które znajdują się w naszym rankingu - dodał Hoffmann.
LSCI, które jest obliczane na podstawie danych dotyczących rozmieszczenia statków kontenerowych na świecie i publikowane co roku, obejmuje 178 krajów i pokazuje tendencje w zakresie połączeń morskich od 2006 do 2019 roku.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych