pc
Polska Żegluga Morska odebrała nowy statek z chińskiej stoczni. Jest nim masowiec o nazwie M/S Karlino – siostrzana jednostka statków Szare Szeregi i Armia Krajowa. To 62. jednostka we flocie polskiego armatora.
– To są statki, które na rynku globalnym będą do wożenia suchych ładunków masowych. Statki z potężnymi dźwigami, 30-tonowymi. Będą wozić głównie zboże, produkty rolne w relacjach z Ameryki Północnej do Europy i w relacji coraz częstszej w PŻM-ie, z Morza Czarnego do Afryki Północnej – poinformował Radio Szczecin Paweł Brzezicki, zarządca komisaryczny PŻM.
Karlino ma 179,99 m długości, 30 m szerokości, 23 475 GT i 38 520 t nośności. Statek będzie pływał pod liberyjską banderą.
Brzezicki dodał w rozmowie z Radiem Szczecin, że w transporcie morskim nadal nie ma koniunktury, rynek jest trudny, a stabilizację utrudnia wojna handlowa Stanów Zjednoczonych z Chinami.
– W PŻM-ie jest 250 osób, które mają codziennie ten problem: jak zatrudnić statki, jak je wykorzystać. Oczywiście, że są problemy, ale po to jesteśmy, żeby je pokonywać – powiedział Radiu Szczecin Brzezicki.
Jak poinformowała rozgłośnia, w najbliższym czasie PŻM ma odebrać kolejny statek, który będzie nosił imię Sopot.
Grecka żegluga i porty na ekologicznym kursie. Żegluga będzie płacić około 420 milionów euro rocznie
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości