pc
Krajowa Izba Odwoławcza potwierdziła, że wybór oferty NDI i Besix - polsko-belgijskiego konsorcjum był zgodny z prawem. NDI wraz z Besix będą wykonawcami inwestycji „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską część I” na rzecz Urzędu Morskiego w Gdyni.
Przypomnijmy, że grupa NDI w konsorcjum z Besixem złożyła najkorzystniejszą cenowo ofertę. Polsko-belgijskie konsorcjum zaoferowało wykonanie prac za 992 mln 271 tys.
Przetarg obejmuje budowę portu osłonowego od strony Zatoki Gdańskiej, budowę kanału żeglugowego ze śluzą i konstrukcją zamknięć wraz ze stanowiskami oczekiwania od strony Zatoki Gdańskiej i Zalewu Wiślanego, budowę sztucznej wyspy zlokalizowanej na Zalewie Wiślanym. Kanał żeglugowy ma mieć 1 km długości i 5 metrów głębokości. Docelowo ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4 metrów, długości do 100 metrów oraz do 20 metrów szerokości. Budowa kanału na Mierzei Wiślanej ma zakończyć się w 2022 r. Polska grupa NDI wraz z Belgami prowadziła kilka inwestycji na terenie Polski: Centrum Finansowe Puławska, Siedzibę ING Banku Śląskiego/Chorzowska 50 w Katowicach, Sheraton Hotel w Krakowie, Sheraton Hotel w Poznaniu, a także przede wszystkim Terminal Kontenerowy DCT 2 – czyli projekt hydrotechniczny. Co istotne Besix to firma o globalnym zasięgu, specjalizująca się właśnie w projektach hydrotechnicznych.
– Od dawna przygotowaliśmy się do tego, by wspólnie z Besixem podjąć kolejny projekt z zakresu hydrotechniki. Wspólnie pracowaliśmy przy budowie terminala DCT, ale współpraca sięga już 25 lat. Budowa przekopu przez Mierzeję Wiślana to unikalny projekt, bo zadań z zakresu hydrotechniki nie ma w naszym kraju aż tak wielu. Teraz przygotowujemy się już logistycznie do podpisania umowy i realizacji inwestycji – powiedziała Prezes Zarządu NDI Małgorzata Winiarek Gajewska
Inwestycja ma powstać w ciągu 32 miesięcy od daty podpisania umowy, zaś podetap zamówienia polegający na wykonaniu Sztucznej Wyspy z odbiorem i przekazaniem do Użytkowania gotowego pola refulacyjnego należy wykonać w terminie 20 miesięcy od daty zawarcia umowy.
Grecka żegluga i porty na ekologicznym kursie. Żegluga będzie płacić około 420 milionów euro rocznie
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości