PMK
Norweski port w Oslo podpisał umowę z producentem Maritime Partner AS na zakup nowej hybrydowej łodzi patrolowej.
Zgodnie z informacją, łódź będzie używana do nadzoru portowego, a także do eskortowania większych statków pływających w porcie.
Nowa jednostka, która ma zostać dostarczona w 2021 roku, będzie codziennie czuwać nad fiordem, aby statki mogły bezpiecznie i sprawnie podróżować.
Według Maritime Partner, łódź patrolowa będzie jedną z najbardziej przyjaznych środowisku tego typu. Technologia hybrydowa zmniejszy zużycie oleju napędowego o około 70 procent.
- Chcemy być bezemisyjni, więc inwestujemy w zieloną technologię przy zakupie nowego sprzętu. Łódź, którą teraz budujemy, jest przełomowa, jeśli chodzi o wykorzystanie technologii akumulatorowej - zauważył Ingvar M. Mathisen, dyrektor portu.
Łódź będzie działać na akumulatorach przy niskich prędkościach, wystarczających do inspekcji w portach. Gdy wymagana jest duża prędkość, uruchamiane są czysto spalające silniki wysokoprężne, jednocześnie ładując akumulatory. Mathisen wyjaśnił, że łódź może być ładowana bezpośrednio z zasilania z brzegu, gdy nie jest używana.
Alusafe 1300 MKIII Patrol Hybrid ma być wykonany z aluminium nadającego się do recyklingu. Nowa łódź zastąpi katamaran Falk, który działa w porcie od 2000 roku.
Prędkość maksymalna statku przekracza 30 węzłów. Akumulatory mogą sterować łodzią przy niskich prędkościach 4-5 węzłów przez 2-3 godziny. Silniki wysokoprężne wykorzystują biodiesel, a emisje są zgodne z surowymi międzynarodowymi przepisami ochrony środowiska.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych