PMK
Francuski port Marsylia Fos zwiększa wykorzystanie skroplonego gazu ziemnego jako paliwa, ponieważ dąży do tego, aby stać się centrum bunkrowym LNG dla Morza Śródziemnego.
Port oświadczył, że był gospodarzem kolejnej operacji bunkrowania LNG między statkami w zeszłym tygodniu po pierwszej takiej operacji na początku maja.
Gigant LNG Shell i największy na świecie operator rejsowy Carnival przeprowadzili drugą operację bunkrowania LNG w porcie 15 czerwca, dostarczając paliwo do zbudowanego w 2019 roku statku wycieczkowego Costa Smeralda.
Statek obsługiwany przez Carnival's Costa Cruises jest jednym z pierwszych na świecie statków wycieczkowych zasilanych LNG. Shell dostarczył schłodzone paliwo na statek wycieczkowy za pośrednictwem przerobionego przez Anthony'ego Vedera statku bunkrującego Coral Methane.
Francuski port twierdzi, że ta operacja bunkrowania jest częścią wysiłków zmierzających do pozycjonowania się jako centrum bunkrowania LNG.
Od 2021 roku francuski port będzie miał dedykowaną bunkierkę LNG czarterowaną z japońskiego MOL. To drugi taki statek, który buduje chińska stocznia Hudong Zhonghua dla duetu. Oba statki mają pojemność 18 600 metrów sześciennych o długości około 135 metrów.
Port francuski jest również częścią stowarzyszenia Society for Gas as the Marine Fuel (SGMF) i w pełni popiera starania SGMF o promowanie LNG jako paliwa i opracowywanie standardów. Dane SGMF pokazują, że na świecie działa 185 statków napędzanych LNG a 213 jest w budowie.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych