PMK
Port Hamburg wzbogacił się o trzy nowe suwnice, które mają ułatwić obsługę megakontenerowców o ładowności powyżej 23 tys. TEU. Urządzenia pojawiły się w terminalu Container Terminal Burchardkai (CTB) 5 listopada.
Suwnice pojawiły się w Hamburgu po prawie ośmiu tygodniach podróży specjalnym statkiem Zhen Hua 27. Zastąpią one w CTB trzy mniejsze jednostki, które zostały już zdemontowane. W pierwszym kwartale 2020 roku Zarząd Portu Hamburg (HHLA) oczekuje dwóch kolejnych dużych suwnic kontenerowych tego samego typu.
- Dzięki inwestycji w pięć nowych suwnic i stworzeniu kolejnego dużego miejsca do cumowania statków oferujemy naszym firmom spedycyjnym dodatkową pojemność i większą elastyczność w obsłudze szczególnie dużych kontenerowców o zdolności przewozowej ponad 23 000 TEU - powiedział Jens Hansen, członek zarządu HHLA.
W ubiegłym roku liczba zawinięć dużych kontenerowców o pojemności od 18 000 do 22 000 TEU wzrosła o 47 procent do 150 w porcie. Trend ten utrzymuje się - w pierwszej połowie 2019 roku liczba ta ponownie wzrosła o prawie 40 procent.
Inwestycja w nowe suwnice bramowe jest częścią programu rozbudowy CTB. Oprócz nowych suwnic i innych urządzeń przeładunkowych obejmują one budowę nowych bloków magazynowych i rozbudowę terminalu kontenerowego.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych