pc/port.gdynia.pl
Obecnie krajobraz portu gdyńskiego zmienia się częściej niż w innych portach. Wyburzono stare, wyeksploatowane czy nieefektywne obiekty. Zamiast nich, stawiając na współczesne potrzeby rynkowe, powstają nowe powierzchnie magazynowe. Prace odbywają się pod nadzorem miejskiego konserwatora zabytków. W Porcie Gdynia znajduje się dzisiaj 25 magazynów o łącznej powierzchni 208 604 m kw.
Na szczególna uwagę zasługuje zabytkowy magazyn H zlokalizowany przy ulicy Polskiej, który jest typowym przykładem gdyńskiego modernizmu. To bardzo cenny obiekt na bazie którego, w wyniku przeprowadzonych prac remontowych, powstanie magazyn na miarę XXI wieku, co znacznie poprawi komfort pracy kilkudziesięciu najemców pomieszczeń magazynowych oraz biurowych. Zaawansowany postęp prac polegających na: wymianie instalacji c.o. i hydrantowej, budowie konstrukcji żelbetonowej, wzmocnieniu wrót ppoż. na wszystkich kondygnacjach, wymianie okien na nowe na parterze budynku oraz dociepleniu dachu, wskazuje, że wyłoniony w drodze postępowania przetargowego wykonawca dotrzyma terminu zakończenia robót, przewidzianego na luty 2020 roku.
Warto podkreślić, że stosowane technologie zapewniają już dziś utrzymanie parametrów izolacyjnych, które będą obowiązywać od 2021 r.
– Polepszając warunki magazynowe, przyczyniamy się do spełnienia oczekiwań naszych najemców. Staramy się zagospodarować infrastrukturę magazynową tak, by była ona na jak najwyższym poziomie. Warunki przechowywania towarów stanowią jeden z kluczowych elementów łańcucha dostaw, a naszym zadaniem jest zabezpieczenie jakości składowanych dóbr w taki sposób, aby opuszczając magazyn nie były w żaden sposób naruszone. W procesie magazynowania ogromną rolę odgrywają temperatura, wilgotność, światło oraz proces załadunku i rozładunku. Dokładamy wszelkich starań, aby zachowane zostały wszystkie obowiązujące standardy oraz procedury składowania – mówi Grzegorz Dyrmo, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Biorąc pod uwagę konieczność zapewnienia ciągłej eksploatacji budynku, roboty w magazynie H są realizowane w sposób etapowy. Podstawowym założeniem przeprowadzanego remontu jest zachowanie zabytkowego charakteru tego wyjątkowego obiektu.
Wartość realizowanej aktualnie inwestycji to 5 699 200 zł netto.
Magazyn nr 5 – długoterminowy (współczesna nazwa magazyn H) został zbudowany przy ul. Polskiej (przy II linii) w dwóch etapach. Pierwsze dwie kondygnacje powstały w 1931r., a kolejne trzy – w 1934 roku. Ówczesny projekt fundamentów zakładał podwyższenie magazynu w przyszłości.
Grecka żegluga i porty na ekologicznym kursie. Żegluga będzie płacić około 420 milionów euro rocznie
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości