PMK
Od grudnia zeszłego roku nie odnotowano żadnej transakcji sprzedaży masowców capesize - informuje portal VesselsValue.
- Nie odnotowaliśmy żadnej takiej transakcji od 19 grudnia zeszłego roku. Tak długiej, bo trwającej 110 dni, przerwy jeszcze nigdy wcześniej nie widzieliśmy na rynku - zauważyła Olivia Watkins, analityk w VesselsValue. - Co ciekawe, od początku roku 13 statków tego typu zostało wysłanych do rozbiórki, głównie w kierunku Bangladeszu - dodała Watkins.
Wartość typowego 15-letniego masowca capesize spadła o 20% od 1 listopada 2018 roku, do 12,2 mln dolarów obecnie - podało VesselsValue. Choć warto zauważyć, że inni analitycy informowali o cenach nawet o 10-15 procent wyższych.
W ubiegłym roku rynek capesize był zaskakująco niestabilny, ponieważ perspektywa wojny handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Chinami spowodowała niepewność na rynku nabywców surowców. Jesienią nastąpił nieoczekiwany spadek, który zakłócił silny do tego czasu rok dla armatorów tych jednostek.
Hapag-Lloyd prezentuje swoją markę branży terminalowej, Hanseatic Global Terminals
Żegluga śródlądowa jednym z priorytetów Ministerstwa Infrastruktury
Międzynarodowa koalicja zachęca do zgłaszania próśb o ochronę na Morzu Czerwonym w obliczu ataków Huti
150 mln zł na zabezpieczenie brzegów w Jastarni, Rewie i Gdyni
Gaz na morzu i w portach. Polska beneficjentem amerykańskiej dominacji na morskim rynku LNG
Chiny monitorują warunki żeglugowe na Arktyce