ew
31 stycznia podpisana została umowa na zaprojektowanie, wybudowanie i dostawę wraz z wyposażeniem nowego statku pasażerskiego, który pływał będzie po jeziorze Jamno.
Statek pasażerski typu katamaran, o napędzie hybrydowym, przeznaczony będzie do transportu pasażerów przez Jezioro Jamno, pomiędzy przystankami Jamno Przystań–Unieście II Przystań. Zostanie zbudowany przez Gdyńską firmę Alumilex.
Poszycie kadłuba statku, a także pokład i nadbudówka będą wykonane ze stopów aluminium. Hybrydowy napęd statku będą stanowiły dwa rodzaje silników: elektryczny, zasilany z baterii litowo-jonowych oraz spalinowy. Część pasażerska statku zostanie podzielona na część zadaszoną zamkniętą, część zadaszoną otwartą oraz część niezadaszoną otwartą, która będzie obejmować maksymalnie 25% przestrzeni pasażerskiej i znajdowała się będzie w tylnej części statku.
Szacowany czas trasy Jamno-Unieście to ok. 15 minut. Statek ma zastąpić uruchamianą w sezonie letnim linię autobusową nr 1. Kursowanie statku będzie dopasowane do kursujących linii autobusowych.
Liczba Pasażerów max: 120 (wraz z załogą)
Miejsca siedzące: min 100
Miejsca na rowery: 7
Miejsca dla wózków dziecięcych i wózków inwalidzkich 1+1
Dane techniczne:
Długość całkowita: 19-21 m
Szerokość całkowita: 4,5-5,5 m
Zanurzenie kadłuba do KLW: do 0,60 m
Statek ma zostać dostarczony 30 maja 2021 roku.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych