pc
Rok 2018 był bardzo pracowitym rokiem w ponad dwudziestoletniej historii Portowego Zakładu Technicznego. Zakładane wyniki ekonomiczne zostały znacznie przekroczone, a pracownicy PZT, tworząc swoją fachowością dobrą gdyńska markę, sprawili, iż dzisiaj to znana i uznana firma w zakresie montaży urządzeń kontenerowych.
W roku 2018 zmontowano 140 suwnic S.C. i SHC dla terminali kontenerowych znajdujących się dosłownie na każdej półkuli, począwszy od Nowego Jorku (USA), poprzez Maroko i Francję, a skończywszy na urządzeniach dla terminalu w Petersburgu (Rosja) czy Australii. Natomiast w Porcie Gdynia przy nabrzeżu Bułgarskim trwa teraz realizacja – rozpoczętego wiosną 2017 roku – montażu 86 automatycznych suwnic na szynach ASC (Automated Stacking Crane), dostarczanych do dwóch amerykańskich terminali kontenerowych: w Wirginii i w Norfolk. Prace te będą wykonywane przez specjalistów z PZT jeszcze w tym roku – zostało jeszcze około 20% suwnic automatycznych do zakończenia kontraktu.
Sukcesem zwieńczona została także dostawa 6 sztuk potężnych (każda o wadze ok. 2 300 t) suwnic nabrzeżowych – STS, do Terminalu NTB w Bremerhaven. Sfinalizowano także projekt w nowym terminalu T2 DCT Gdańsk, gdzie PZT zmontował trzy duże suwnice nabrzeżowe STS oraz 5 suwnic RTG.
– Obecnie zajmujemy się w DCT realizacją montażu trzech kolejowych suwnic typu RMG na szynach z firmy Rainbow Cargotec. We wrześniu rozpoczniemy kolejny montaż czterech dużych suwnic nabrzeżowych STS w Bremerhaven – mówi Krzysztof Bąk, prezes Portowego Zakładu Technicznego. – Pakiet tegorocznych kontraktów Portowego Zakładu Technicznego jest bardzo napięty. Obejmuje on m.in. dziesięć suwnic RTG na kołach do portu w Kłajpedzie i dwanaście do portu w GPA w Savannah. Zakończony został montaż pięciu suwnic RTG w Koprze na Słowenii. W tym roku czeka nas także praca w Emiratach Arabskich, gdzie będziemy budować 24 suwnice automatyczne w ramach kolejnego trzeciego etapu rozbudowy terminalu „Khalifa”w Abu Dhabi – cztery lata temu dokonywaliśmy inauguracji budowy tego terminalu, montując tam pierwszych 30 sztuk suwnic automatycznych. Dodam jeszcze, że z roku na rok wzrasta liczba montaży urządzeń typu „ straddle carrier”, na które jest rosnące zapotrzebowanie w terminalach kontenerowych na świecie, dlatego też przeciętnie cztery tego typu urządzenia są tygodniowo montowane przez nas przy ulicy Warsztatowej w Gdyni. Jak więc widać, jest szansa na kolejny roczny rekord – po prostu dynamicznie się rozwijamy, sukcesywnie zwiększając zakres usług oraz poszerzając krąg klientów i notując systematyczny wzrost sprzedaży – dodaje prezes PZT.
Portowy Zakład Techniczny działa na rynku od 1995 roku. Spółka powstała w wyniku restrukturyzacji i przejęcia potencjału dawnych wydziałów zaplecza technicznego portu.
Działalność firmy skoncentrowana jest na trzech głównych kierunkach usługowych: kompleksowych montażach wielkogabarytowych konstrukcji stalowych dźwigów i suwnic; naprawach i remontach urządzeń przeładunkowych i transportowych; kompleksowych usługach budowlanych i instalacyjnych obiektów infrastruktury portowej.
Wieloletnie doświadczenia spółki w zakresie montażu kontenerowych urządzeń dźwigowych procentują w wielu prestiżowych realizacjach w kraju i zagranicą.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych