PMK
Niemcy i inne kraje europejskie pozwolą liniom wycieczkowym wstrzymać spłatę gwarancji kredytu eksportowego na jeden rok, poinformowało Federalne Ministerstwo Gospodarki i Energii (BMWi).
Rządy w Niemczech, Finlandii, Francji, Włoszech i Norwegii chcą zapobiec utracie płynności wśród firm oferujących rejsy wycieczkowe. Ponadto środek ma na celu zapobieganie negatywnemu wpływowi na europejskie stocznie i ich dostawców.
Jak poinformowano, rządy uzgodniły zasady, które pozwolą tym firmom odroczyć spłatę zadłużenia, które zostało zabezpieczone gwarancjami eksportowymi sektora publicznego na rok po złożeniu wniosku.
Wraz z wybuchem pandemii koronawirusa globalne i europejskie firmy wycieczkowe wstrzymały pracę. Wiele linii wycieczkowych zawiesiło działalność. Ta nagła utrata zarobków ma także wpływ na europejskich stoczniowców i ich księgi zamówień.
Według BMWi istnieje niebezpieczeństwo, że brak płynności spowoduje anulowanie umów dotyczących budowy statków i opóźnione inwestycje. Będzie to miało katastrofalny wpływ na tysiące pracowników w europejskich stoczniach i wiele firm w łańcuchu dostaw.
Gwarancje eksportowe sektora publicznego są standardową cechą mechanizmu finansowania nowych statków wycieczkowych. W samych Niemczech finansowanie w wysokości około 25 miliardów euro na statki wycieczkowe zbudowane w Niemczech jest obecnie chronione w ten sposób.
- Porozumienie osiągnięte z naszymi europejskimi partnerami przyniesie korzyści branży morskiej w Niemczech i jej dostawcom. Zmniejszamy presję na płynność finansową linii wycieczkowych, pomagając w ten sposób ustabilizować długoterminowe relacje biznesowe utrzymywane przez europejskie stocznie w czasie kryzysu - powiedział Norbert Brackmann, koordynator morski rządu federalnego.
- Było to pilne, biorąc pod uwagę fakt, że działalność związana z rejsami wycieczkowymi została praktycznie wstrzymana przez pandemię koronawirusa. Podjęte przez nas środki mają na celu uratowanie tysięcy miejsc pracy w europejskich stoczniach i ich wielu dostawców. Jednocześnie zmniejszamy ryzyko dla rządu federalnego w zakresie spłat finansowanej przez rząd budowy statków.
Grecka żegluga i porty na ekologicznym kursie. Żegluga będzie płacić około 420 milionów euro rocznie
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości