ew/World Maritime News
Dostawa dwunastu największych w świecie kontenerowców o pojemności 24 000 TEU dla HMM nie zostanie opóźniona z powodu pandemii koronawirusa. "Pierwszy z nich wejdzie na szlak handlowy Azja-Europa Północna już pod koniec kwietnia, a pozostałe mają być sukcesywnie dostarczane do września tego roku" - poinformował rzecznik południowokoreańskiego przedsiębiorstwa żeglugowego HMM.
Gigantyczne kontenerowce powstają w południowokoreańskich stoczniach Samsung Heavy Industries i Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME).
Przypomnijmy, że wczoraj weszła w życie zmiana nazwy Hyundai Merchant Marine na HMM. Przedstawiciele firmy przyznali, że większość klientów i tak posługuje się akronimem HMM.
HMM jest 14. największą na świecie linią kontenerową pod względem pojemności statków i numerem jeden wśród koreańskich krajowych przewoźników kontenerowych, szczególnie od czasu ogłoszenia upadłości przez Hanjin Shipping. Firma posiada w swojej flocie różne rodzaje statków: kontenerowce, masowce, trampery. Portem macierzystym armatora jest PSA HPNT Terminal (Wharf 4) w Pusan. Dodatkowo, HMM jest właścicielem 50% udziałów w tym terminalu
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych