PMK
Mediterranean Shipping Company (MSC) oraz Mwani Qatar podpisały umowę w sprawie usług transportu kontenerowego. Uczyni to z katarskiego Hamad Port regionalny hub transshipmentu.
Według umowy od stycznia 2020 roku MSC będzie obsługiwać do 150 tys. TEU rocznie w tym porcie. Ta liczba ma urosnąć do miliona TEU w 2023 roku.
- Umowa między„ Mwani Qatar ” a MSC jest częścią strategicznego planu Ministerstwa Transportu i Komunikacji, aby przekształcić Katar w tętniące życiem regionalne centrum handlu- powiedział Jassim Saif Ahmed Al Sulaiti, Minister Transportu i Komunikacji i prezes Mwani Qatar.
- Umowa zwiększa również konkurencyjność Kataru i portu Hamad na regionalnej i międzynarodowej mapie transportu morskiego, ponieważ pomoże przyciągnąć więcej kontenerów przeładunkowych, a także zachęci więcej międzynarodowych linii żeglugowych do dodania portu Hamad do tras regionalnych i podpisania podobnych umów w przyszłości – dodał.
Przypomnijmy, że pierwsza faza budowy portu Hamad została zakończona w tym roku. Położony 40 km na południe od Doha port, Hamad będzie największym takim obiektem na Bliskim Wschodzie, zdolnym przyjąć wszystkie rodzaje statków, wliczając największe kontenerowce.
Budowa obiektu dotąd kosztowała aż 7,4 mld dolarów. Za to Katar otrzyma obiekt zdolny przeładować rocznie 7,5 mln kontenerów. Dodatkowo port pomoże temu krajowi ominąć sankcje, nałożone przez ZEA i inny arabskie państwa. Katar będzie bowiem mógł bezpośrednio importować dobra z Chin i Omanu, bez potrzeby udziału w transporcie Dubaju.
- Ten port zerwie łańcuchy nałożone na naszą gospodarkę przez zewnętrzne siły. Nie porzuciliśmy nadziei i naszych ambicji – powiedział Jassim bin Saif al-Sulaiti, katarski minister transportu.
Minister stwierdził także, że budowa pierwszej części portu skończyła się przed terminem i poniżej zakładanego budżetu. Obiekt rozpocznie pełną działalność w 2020 roku.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych