PMK
Perspektywy dla globalnego sektora żeglugi do 2020 roku pozostaną stabilne pomimo niepewności geopolitycznej i handlowej. Wyższe oczekiwane zyski będą równoważone napięciami w handlu między USA a Chinami oraz ogólnoświatowym ryzykiem regulacyjnym - stwierdziło Moody's Investors Service w nowym raporcie.
Kluczowe czynniki stabilnej perspektywy to połączenie przewidywanego wzrostu EBITDA na poziomie 16–18% do 2020 roku oraz w dużej mierze zrównoważony wzrost popytu i podaży. Pozytywy te są równoważone przez ryzyko spadku wynikające z protekcjonistycznej polityki handlowej i nowych regulacji.
- Globalny przemysł żeglugowy stoi przed szeregiem wyzwań w 2020 roku. Przykładem jest wejście w życie przepisów IMO 2020, które prawdopodobnie doprowadzą do wzrostu kosztów paliwa. Problemem będzie także niepewność geopolityczna, w tym konflikty handlowe, a zwłaszcza spór handlowy między USA a Chinami - powiedziała Maria Maslovsky, wiceprezes Moody's.
Prognoza dotycząca segmentu tankowców została zmieniona z negatywnej na stabilną. To wynik wzrostu stawek czarterowych. W tym samym czasie nadwyżka podaży staje się mniejszym problemem w wyniku zmniejszonego zamawiania nowych jednostek.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych