ew
Ryzyko dalszego wzrostu kosztów przekopu przez Mierzeję Wiślaną jest niskie - ocenił w odpowiedzi na poselską interpelację wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Grzegorz Witkowski.
Wartość wieloletniego programu finansującego przedsięwzięcie została w sierpniu ubiegłego roku określona na 1 mld 987,5 mln zł.
Witkowski zaznaczył jednocześnie, że na obecnym etapie trudno przewidzieć, jaki ostatecznie będzie stan gospodarki kraju i innych gospodarek świata po zniesieniu ograniczeń związanych z rozprzestrzenianiem się epidemii koronawirusa oraz szybkość odbudowy przerwanych łańcuchów dostaw i usług.
Witkowski podkreślił, że inwestycja pod nazwą Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską jest priorytetowym zadaniem rządu z uwagi na nadrzędny interes publiczny, jakim jest zapewnienie bezpieczeństwa i obronności państwa, a także inwestycją zwiększającą stabilność gospodarczą regionu, co przemawia za jej zasadnością.
Grecka żegluga i porty na ekologicznym kursie. Żegluga będzie płacić około 420 milionów euro rocznie
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości