PMK
Maersk Tankers ogłosiło uruchomienie nowej niezależnej firmy cyfrowej, która pomoże zmniejszyć emisję dwutlenku węgla i zwiększyć zarobki dla klientów w branży transportu trampowego.
Wciąż nienazwana firma opracuje i sprzeda oprogramowanie SimBunker właścicielom i menedżerom statków w branży transportu trampowego, aby pomóc im w bardziej efektywnym korzystaniu ze swoich statków. Transport trampowy charakteryzuje się statkami, które działają na rynku bez ustalonego harmonogramu lub trasy.
Maersk Tankers twierdzi, że nowe przedsięwzięcie, które zostało uruchomione 7 stycznia, pomoże zmniejszyć emisję CO2, wspierając ciągłe wysiłki branży żeglugowej na rzecz zrównoważonego rozwoju i zwiększenia zysków.
Według Maerska SimBunker optymalizuje wydatki na bunkry statków, które mogą stanowić do 60 procent całkowitych kosztów podróży, poprzez określenie optymalnych rozwiązań dla czynników takich jak prędkość, zakup bunkra i trasa. Maersk powiedział, że oprogramowanie zostało opracowane w ramach Maersk Tankers i teraz zostanie przeniesione do nowego biznesu cyfrowego wraz z powiązaną bazą klientów.
Maersk Tankers pracuje nad rozszerzeniem swojej strategii cyfrowej od 2016 roku poprzez tworzenie strategicznych partnerstw cyfrowych i sojuszy.
- Dzięki znaczącym i strategicznym inwestycjom uczyniliśmy z Maersk Tankers cyfrowego lidera w branży tankowców - powiedział Christian Ingerslev, prezes Maersk Tankers. - Cyfryzacja poprawi jakość obsługi klientów i partnerów, przekształci naszą działalność i przyczyni się do bardziej wydajnego działania, z korzyścią zarówno dla zrównoważonego rozwoju, jak i rentowności. Staje się to coraz ważniejsze w czasach, gdy przemysł żeglugowy musi się dostosować, aby wziąć udział w rozwiązywaniu złożonych wyzwań związanych ze zmianami klimatu i nowymi wymogami regulacyjnymi – dodał.
Oprogramowanie SimBunker będzie jedynym celem dedykowanego zespołu i kierownictwa w nowej firmie. Zespół zostanie zbudowany wokół pracowników z istniejącego zespołu Maersk Tankers Digital, a także nowych pracowników. Nowy biznes będzie prowadzony przez Sorena C. Meyera, który wcześniej pełnił funkcję dyrektora ds. aktywów w Maersk Tankers.
- Przemysł żeglugowy ma ogromny potencjał w zakresie digitalizacji, szczególnie w obszarach handlowych i technicznych - powiedział Meyer. - Jako samodzielna firma będziemy mogli przyspieszyć ten rozwój. Będziemy współpracować z liderami branży, aby zoptymalizować wydatki bunkrowe, wykorzystując duże zestawy danych i nowoczesne analizy – dodał.
Przemysł chemiczny UE pod globalną kroplówką. Ropa do UE płynie przez porty szerokim strumieniem
Rosja nielegalnie eksportuje zboże z okupowanych portów na Krymie i Morzu Azowskim
Anomalia w łańcuchach dostaw. Sezon przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia 2024 rozpoczął się wyjątkowo wcześnie
Eksplozja kontenera w chińskim porcie zakłóca łańcuchy dostaw
Meksyk zwiększył dostawy ropy na Kubę mimo ryzyka amerykańskich sankcji
Paryż 2024 za kulisami – CEVA Logistics o znaczeniu planowania i obsługi magazynowej