PMK
Norweski armator Klaveness Combination Carriers (KCC) przeprowadził zmianę ładunku z mokrego na suchy na jednym ze swoich frachtowców kombinacyjnych CLEANBU. Chodzi o statek Baru, o długości 228,4 metrów, szerokości 34,5 metra i nośności 83,6 tys. dwt.
Jednostka przewiozła ładunek produktów naftowych z Indii do Argentyny. Po ich wyładowaniu, statek przeszedł konwersję na masowiec typu Kamsarmax i z ładunkiem zbóż wyruszył w podróż powrotną do Azji.
Klaveness Combination Carriers poinformowało, że statek przeszedł wszystkie surowe kontrole czyszczenia przed załadunkiem zboża. Firma dodała, że wynik czyszczenia był po raz pierwszy dostępny do cyfrowej kontroli na stworzonej przez Klaveness i DNV-GL platformie inspekcyjnej Veracity.
W przypadku tej konkretnej trasy szacowane oszczędności paliwa na statku w porównaniu ze standardowymi jednostkami wynoszą około 1200 mts, podczas gdy redukcja emisji CO2 wynosi 3700 mts.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych