PMK
Słaby rynek transportu towarów masowych zmusił właścicieli do zezłomowania 20 masowców Capesize w tym roku. Przypomnijmy, że w całym zeszłym roku na złom trafiło zaledwie 8 takich jednostek.
Ogółem w całym 2019 roku zezłomowano tylko 27 masowców, co oznacza, że w dwóch miesiącach tego roku osiągnięto już ponad dwie trzecie tej liczby.
Pogarszające się tempo wzrostu spowodowane jest przede wszystkim presją na eksport rudy żelaza w Brazylii, corocznym sezonem cyklonów w Australii Zachodniej i wreszcie znacznym spadkiem chińskiego importu w związku z wybuchem koronawirusa.
Niedawno ogłoszono, że największy japoński importer rudy żelaza, Nippon Steel, radykalnie ograniczy produkcję stali. Ta redukcja popytu na japońską rudę żelaza może mieć dalszy negatywny wpływ na rynek.
Ponadto ramy regulacyjne stanowią również zachętę do większej liczby rozbiórek, ponieważ nakłady inwestycyjne na dostosowanie starszych statków do nowych przepisów przekraczają zwrot z inwestycji.
Oczekuje się, że trend złomowania zmniejszy wzrost floty, prawdopodobnie przyczyniając się do poprawy na rynku.
- Rynek Capesize jest silnie uzależniony od chińskiego popytu na rudę żelaza. A ten jest znacznie niższy ze względu na ekonomiczne skutki epidemii koronawirusa. W rezultacie spada wykorzystanie tych jednostek i ich zarobki. Mamy nadzieję, że efekty będą krótkotrwałe - powiedziało VesselsValue.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych