PMK
Barka FlexFueler001, należąca do dostawcy Titan LNG, przeprowadziła 14 czerwca pierwsze bunkrowanie w Porcie Rotterdam. Paliwo zostało dostarczone na statek należący do armatora Norlines.
Tym samym Titan LNG stało się pierwszą firmą, która jest w stanie dostarczać paliwo LNG za pomocą śródlądowej barki wodnej. Pozwolenie na operację bunkrowania dla Portu Rotterdam zostało przyznane spółce w zeszłym miesiącu przez towarzystwo IAPH.
FlexFueler001 to dopiero pierwsza z serii tych jednostek. Siostrzany FlexFueler002 znajduje się obecnie w budowie i trafi do Titan LNG w połowie 2020 roku. Konstrukcja trzeciej barki zostanie ogłoszona w najbliższych miesiącach.
Jednostki Kvitnos i Kvitbjorn, należace do Norlines, co tydzień zawijają do Rotterdamu. W tym samym czasie będą tankować paliwo z barki FlexFueler001.
- Jesteśmy zadowoleni, że możemy bunkrować LNG poza terminalem. Oszczędza nam to czasu, ponieważ nie jesteśmy już uzależnieni od dowozu tego paliwa przez cysterny. Bunkrowanie w tym samym czasie, w którym odbywają się operacje ładunkowe, może zaoszczędzić nam do 8 godzin - powiedział Paul Wielaard, dyrektor handlowy Norlines.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych