PMK
Japoński Nippon Yusen Kaisha (NYK) złożył zamówienie na największy na świecie samochodowiec (PCTC) napędzany LNG. Położenie stępki pod tę jednostkę odbyło się 20 września w japońskiej stoczni Shin Kurushima Toyohashi Shipbuilding.
Statek ma zostać dostarczony w 2020 roku i będzie miał 199,95 metrów długości oraz 38 metrów szerokości. By zwiększyć pojemność ładunkową, która została ograniczona instalacją zbiorników paliwa LNG, wdrożonych zostanie kilka konstrukcji maksymalizujących przestrzeń ładunkową. Statek będzie mógł dzięki temu zabrać na pokład około 7 000 jednostek.
Przy wsparciu japońskiego Ministerstwa Środowiska i Ministerstwa Lądu, Infrastruktury, Transportu i Turystyki, statek zostanie wyposażony w technologię dalszego obniżenia emisji CO2, która zostanie zweryfikowana w czasie próbnego rejsu.
Jak wyjaśniono, statek będzie o około 40% bardziej energooszczędny, przekraczając wymogi EEDI fazy 3 Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO), które zaczną obowiązywać w 2025 roku. Oczekuje się, że statek dodatkowo zmniejszy emisje tlenku siarki (SOx) o około 99 % i tlenków azotu (NOx) o około 86% w porównaniu do konwencjonalnych jednostek napędzanych ciężkim paliwem.
W ciągu ostatnich kilku lat NYK konsekwentnie dąży do wykorzystania LNG jako paliwa napędowego. W 2016 roku armator zbudował pierwszego na świecie samochodowca napędzanego LNG, który wszedł do eksploatacji w 2017 roku.
W ubiegłym roku grupa zaczęła emitować zielone obligacje w celu finansowania statków napędzanych LNG i bunkierek LNG.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”