PMK
Islandia zdecydowała się zakazać używania ciężkiego bunkra na swoich wodach, by podnieść jakość powietrza zarówno na lądzie, jak i na regionach przybrzeżnych.
Nowe rozporządzenie zostało wydane w tym miesiącu jako zmiana obowiązujących przepisów przez islandzkie Ministerstwo Środowiska i Zasobów Naturalnych.
Poprawka zmniejsza maksymalną dopuszczalną zawartość siarki w paliwach żeglugowych stosowanych na wodach terytorialnych i śródlądowych Islandii z 3,5 procent obecnie do 0,1 procent od 1 stycznia 2020 roku. Dzięki temu Islandia będzie zgodna z obecnymi obszarami kontroli emisji określonymi w załączniku VI do konwencji MARPOL.
W połączeniu z nadchodzącymi przepisami IMO 2020 nowe rozporządzenie skutecznie zakazuje stosowania wysokosiarkowych paliw żeglugowych w Islandii i wokół niej oraz na jej wodach terytorialnych.
- Dzięki temu dopuszczalna zawartość siarki w paliwach żeglugowych na Islandii będzie wynosić 0,1% na wodach terytorialnych i wewnętrznych, a więc także w fiordach i zatokach - oświadczyło islandzkie Ministerstwo Środowiska i Zasobów Naturalnych.
Statek wyposażony w zatwierdzone systemy oczyszczania spalin, zwane także płuczkami, nadal będzie mógł spalać HFO podczas zawijania do Islandii.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych