PMK
Zaledwie pięć miesięcy przed wejściem w życie przepisów IMO 2020, International Association of Dry Cargo Shipowners wyraziło zaniepokojenie dostępnością bezpiecznych paliw spełniających nowe wymagania oraz gotowością przemysłu do tak znaczącej transformacji.
INTERCARGO twierdzi, że globalna dostępność paliw zgodnych z nowymi przepisami pozostaje kluczowym zagadnieniem, które nadal pozostaje w dużej mierze bez odpowiedzi. Przejście na paliwa o zawartości 0,5% siarki oznacza duże zmiany w łańcuchu dostaw bunkra.
Zgodnie z VI aneksem Międzynarodowej konwencji o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki (konwencja MARPOL), od 1 stycznia 2020 roku globalny limit zawartości siarki w paliwie morskim będzie ograniczony do 0,5%.
- Paliwa spełniające te wymagania były dotąd dostępne tylko w ograniczonej liczbie portów i na niekorzystnych warunkach. To bardzo niepokojące - czytamy w oświadczeniu INTERCARGO. - Testowanie nowych paliw i szkolenia załogi było dotąd przekładane na koniec roku - ta sytuacja może w końcu zagrozić bezpieczeństwu marynarzy, jednostek i ładunków, a także środowiska morskiego.
Pełne oświadczenie INTERCARGO (w języku angielskim) możemy przeczytać tutaj.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych