PMK
Bałtycki Indeks Towarowy w ciągu tygodnia spadł o prawie 200 punktów. Powodem tego jest typowy dla tego okresu martwy sezon, który spowodował dużo mniejsza zarobki armatorów.
Indeks bierze pod uwagę średnie, dzienne zarobki masowców typu: Capesize (pow. 80 tys. ton nośności), Panamax (60-80 tys. ton), Supramax (35-59 tys. ton) oraz Handysize (10-35 tys. ton). Główny indeks spadł o 185 pkt do 791 pkt. To najgorszy wynik w tym roku.
Indeks Capesize spadł o 424 punktów do 1222 pkt. Oznacza to, że zarobki armatorów tych jednostek spadły o 4161 dolary, do 7,815 dolarów.
Indeks Panamax spadł z kolei o 243 punktów, do 1023 pkt. Zarobki panamaxów tym samym spadły o 1673 dolarów, do 9842 dolarów. Indeks Supramax także spadł, o 23 pkt, do 792 punktów.
Przemysł morski mierzy się obecnie z jedną z najbardziej znaczących zmian w swojej najnowszej historii - obowiązkowym ograniczeniem emisji tlenku siarki, które zostało nałożone wraz z początkiem tego roki. Aby spełnić te wymagania, tysiące statków są usuwane z rynku w celu zamontowania tzw. skruberów (płuczek spalin), które pozwolą im dalej spalać dzisiejsze tańsze paliwo. Statki, które ich nie mają, będą musiały wnosić dodatkowe opłaty.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych