PMK
Międzynarodowa Izba Transportu (ICS) i Międzynarodowa Federacja Pracowników Transportu (ITF) wzywają Organizację Narodów Zjednoczonych do utrzymywania otwartych portów i ułatwiania zmian załodze, aby utrzymać handel morski w ruchu w czasie pandemii COVID-19.
- W związku z pandemią COVID-19 ważne jest, aby rządy świata w pełni zrozumiały, że około 90% światowego handlu jest transportowane przez żeglugę handlową, która przemieszcza światową żywność, energię i surowce, a także wytwarzane towary i elementy - w tym niezbędne środki medyczne i wiele produktów sprzedawanych w supermarketach, przedmioty niezbędne (ze względu na skomplikowane łańcuchy dostaw) do zachowania wielu miejsc pracy w produkcji - bez których współczesne społeczeństwo po prostu nie może funkcjonować - ICS i ITF napisało w liście do Sekretarza Generalnego różnych agencji Narodów Zjednoczonych.
- W dobie globalnego kryzysu ważniejsze niż kiedykolwiek jest utrzymanie otwartych łańcuchów dostaw oraz ruch handlu morskiego i transportu – czytamy w liście.
Oznaczać to ma utrzymanie światowych portów otwartych na zawijanie statków przez statki handlowe oraz ułatwienie zmian w załodze i przemieszczanie się załóg statków przy jak najmniejszej liczbie przeszkód.
Zgodnie z listem, co miesiąc należy zmieniać około 100 000 marynarzy, aby przestrzegać odpowiednich międzynarodowych przepisów morskich regulujących bezpieczne godziny pracy i dobrobyt załogi, tak aby mogli oni nadal bezpiecznie prowadzić światowy handel.
W liście możemy dalej przeczytać:
„Chcemy zatem podkreślić zasadniczą potrzebę przyznania profesjonalnym marynarzom handlowym na świecie odpowiednich zwolnień z wszelkich krajowych ograniczeń w zakresie podróży, przy dołączaniu do statków lub opuszczaniu ich statków, aby utrzymać funkcjonowanie światowych łańcuchów dostaw na morzu.
Biorąc pod uwagę ich istotną rolę podczas globalnej pandemii, sugerujemy, że zawodowych marynarzy, niezależnie od narodowości, należy traktować jak innych międzynarodowych „kluczowych pracowników”, takich jak załoga linii lotniczych i personel medyczny. W związku z tym należy im poświęcić szczególną uwagę i, niezależnie od konieczności przestrzegania protokołów zdrowia w nagłych wypadkach, traktować je z pragmatyzmem i zrozumieniem podczas próby podróży na i ze swoich statków.
W trybie pilnym prosimy o dodanie tego tematu do porządku obrad odpowiednich spotkań wysokiego szczebla oraz o zachęcanie władz krajowych w państwach członkowskich ONZ do niezwłocznego połączenia sił ze stowarzyszeniami armatorów i krajowych marynarzy w celu znalezienia szybkiego rozwiązania tego poważnego problemu.”
Międzynarodowa Izba Żeglugi reprezentuje krajowe stowarzyszenia armatorów reprezentujące ponad 80% światowego tonażu żeglugi handlowej, podczas gdy Międzynarodowa Federacja Pracowników Transportu (ITF) przemawia w imieniu około dwóch milionów marynarzy.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych