PMK
Holenderscy armatorzy, stocznie, producenci oraz porty z Rotterdamu i Amsterdamu połączyły siły nad badaniem metanolu jako paliwa alternatywnego dla żeglugi.
Konsorcjum zanalizuje możliwość użycia metanolu jako zrównoważonego alternatywnego paliwa transportowego w sektorze morskim.
- W ramach projektu partnerzy będą przyglądać się konkretnym możliwościom przyjęcia metanolu jako paliwa żeglugowego na nowych lub zmodernizowanych jednostkach - powiedział Pieter Boersma, dyrektor handlowy Maritime & Offshore TNO.
Armatorzy Boskalis, Royal Netherlands Navy, Van Oord i Wagenborg Shipping wezmą udział w konsorcjum wraz ze stoczniami Damen Shipyards, Feadship, Royal IHC i producentami silników Pon Power i Wärtsilä, a także dostawcami sprzętu Marine Service Noord i dostawcy usług C-Job Naval Architects.
Prace nad badaniem infrastruktury i łańcucha dostaw metanolu będą też badane dzięki udziałowi dwóch największych portów Holandii, Rotterdamu i Amsterdamu, a także dostawców metanolu BioMCN i Helm Proman oraz organizacji handlu The Methanol Institute.
Niderlandzkie instytuty badawcze, w tym TNO, TU Delft, NLDA i Marin, również zainteresowały się tym tematemi i chcą zapewnić możliwości badawcze dla projektu.
Projekt Green Maritime Methanol, wspierany przez TKI Maritime i holenderskie Ministerstwo Spraw Gospodarczych, powinien zakończyć się w ciągu dwóch lat.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych