PMK
HMM, czołowy armator Korei Południowej, zamknął pierwszy kwartał tego roku ze znacznie zmniejszoną stratą netto. Poprawa wynikała głównie ze środków redukcji kosztów i wysokiej rentowności tankowców.
Firma poprawiła swój wynik końcowy o 63,2 procent, ponieważ odnotowała stratę netto w wysokości 65,5 miliarda funtów (55 milionów dolarów) w pierwszym kwartale 2020 roku, rok wcześniej ta strata wyniosła ponad 170 mln dolarów.
- Pomimo negatywnych skutków spowodowanych rozprzestrzenianiem się COVID-19, rentowność HMM zwiększyła się dzięki wysiłkom na rzecz oszczędności kosztów, optymalnemu wykorzystaniu pięciu VLCC i zapewnieniu wysokiej wydajności ładunków, a także wysokich stawek frachtu na drogach handlowych na Bliskim Wschodzie i w Indiach - wyjaśniła firma.
Przychody ogółem w I kwartale 2020 r. spadły o 0,2% r / r do 1 313,1 mld z 1 315,9 mld wonów odnotowanych w analogicznym okresie trzech miesięcy ubiegłego roku.
Wolumen przeładunku kontenerów w I kwartale 2020 r. spadł o 18,7 procent do 0,89 miliona TEU z powodu zakłóceń w dostawach przez pięć tygodni, głównie do i z Chin.
W swoich prognozach HMM ostrzegł, że pandemia będzie nadal negatywnie wpływać na wolumeny handlu.
- Skutki pandemii COVID-19 nadal są widoczne. Oczekuje się, że wolumeny handlowe zostaną osłabione w wyniku słabego popytu w USA i Europie, a także blokad handlu na całym świecie. Rosnące obawy dotyczące napięć handlowych między USA i Chinami związanych z zagrożeniami geopolitycznymi również mogą zaognić sytuację – twierdzi HMM.
Z drugiej strony firma stwierdziła, że rynek tankowców znajduje się w „stosunkowo sprzyjającym otoczeniu”, biorąc pod uwagę niskie ceny ropy i ciągły silny popyt na magazynowanie na morzu.
HMM, wcześniej znany jako Hyundai Merchant Marine, obsługuje ponad 90 usług żeglugi liniowej z ponad 100 statkami w 110 krajach na całym świecie.
Grecka żegluga i porty na ekologicznym kursie. Żegluga będzie płacić około 420 milionów euro rocznie
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości