PMK
Hapag-Lloyd nie zamierza wysyłać swoich jednostek Północnym Szlakiem Morskim, mimo szybszego transportu. Niemiecki armator, podobnie jak francuskie CMA CGM, podjął taką decyzję z powodu podwyższonego ryzyka środowiskowego.
Starszy dyrektor Hapag-Lloyd ds. zrównoważonego rozwoju, Jörg Erdmann, stwierdził, że firma nie planuje wysyłania statków przez Arktykę, dopóki nie będzie w stanie zagwarantować bezpiecznej podróży w tym regionie.
- Cząsteczki wytwarzane podczas spalania paliw na bazie węgla przyczyniają się do globalnego ocieplenia, co z kolei może zaszkodzić naszym ekosystemom - powiedział Erdmann w odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące planów Hapag-Lloyd dotyczących Arktyki. - Tak długo, jak nie ma gwarancji, że po tych rejonach można się poruszać bez negatywnego wpływu na środowisko, korzystanie z nich nie wchodzi w rachubę dla Hapag-Lloyd – dodał.
Pomimo kurczących się poziomów lodu morskiego, które pozwoliły na zwiększenie liczby statków korzystających z Północnego Szlaku Morskiego w ostatnich latach, Hapag-Lloyd powiedział, że żegluga kontenerowców jest nadal ograniczona.
- Co więcej, musimy dokładnie i długo zastanowić się, czy czas, który można zaoszczędzić z krótszych odległości oferowanych przez Przejście Północno-Zachodnie i Przejście Północno-Wschodnie, przyniosłoby rzeczywiste korzyści ekonomiczne, zwłaszcza przy biorąc pod uwagę, że statki prawdopodobnie będą musiały mieć odpowiednie klasy lodowe - powiedział Erdmann.
W sierpniu rywalizujący z Hapag-Lloyd CMA CGM wykluczył Północny Szlak Morski pomimo „znacznej przewagi konkurencyjnej”, jaką trasa ta reprezentuje dla firm żeglugowych. Francuski gigant podjął taką decyzję ze względu na zagrożenia, jakie duże statki stanowią dla środowiska i delikatnego ekosystemu arktycznego.
Rosja zarobiła na zbożu z okupowanych ukraińskich terytoriów ok. 1 mld USD
BCT bije swój nowy rekord w przeładunku na pojedynczym statku
Centrum Biurowe KOGA: Port dla Twojego biznesu
PKP S.A. prowadzi rozmowy ze Szwecją w sprawie uruchomienia morskiego korytarza transportowego
Pył węglowy z Portu Gdańsk wciąż uciążliwy. Trwają rozmowy władz miasta z zarządem
XI Dni Nowego Portu z Portem Gdańsk