PMK
Greccy armatorzy będą wspierać propozycję wprowadzeniu limitu mocy statków, co miałoby pomóc w walce z emisjami w żegludze.
Związek Greckich Spedytorów (PMG) zaproponował także krótkoterminowy środek w celu poprawy efektywności energetycznej istniejących statków, który zostanie rozpatrzony na najbliższym posiedzeniu międzysesyjnej grupy technicznej IMO w listopadzie.
Wniosek uzupełnia wzmocniony plan zarządzania efektywnością energetyczną statku (super SEEMP) w sposób zapewniający osiągnięcie celu IMO 2030.
Grecka propozycja określa limit mocy silnika głównego, który statki o mocy powyżej 5000 GT mogą wykorzystywać podczas żeglugi. Ma to pomóc w utrzymaniu poziomu emisji CO2 na niskim poziomie. W praktyce masowce i tankowce miałyby zmniejszyć moc swojego głównego silnika o 50%, a kontenerowce o 66%.
- Czarterujący powinni być wyraźnie zobowiązani do przestrzegania wszelkich regulacji w celu zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych ze statków - podkreślił Theodore Veniamis, prezes PMG.
- Propozycja Grecji jest prosta, przejrzysta, łatwa do wyegzekwowania i uwzględnia specyfikę danego sektora. Doprowadzi ona do bezpośrednich bezwzględnych redukcji emisji gazów cieplarnianych, do redukcji emisji SOx, NOx i hałasu podwodnego, a także wpływa na bezpieczeństwo i pozwala na średnio- i długoterminowe innowacje, nagradzając bardziej wydajne statki – dodał.
Grecka propozycja jest podobna do tej przedstawionej przez Japonię. Na początku tego miesiąca stowarzyszenie żeglugowe BIMCO stwierdziło, że limit mocy należy ustalić dla każdego sektora żeglugowego na podstawie założonej wydajności przeciętnego statku płynącego z bieżącą średnią prędkością handlową.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych