ew
Eurotunnel przygotowuje się do wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej. Firma podpisała właśnie umowę na implementację systemu rozpoznawania twarzy w obsługiwanych przez siebie terminalach.
Stosowne porozumienie pomiędzy przedstawicielami firmy Eurotunnel i koncernu IN Groupe zostało podpisane w środę. Na jego podstawie terminale należącego do firmy Eurotunnel zostaną wyposażone w technologię SAS PARAFE (E-Gate), która do tej pory stosowana była głównie w portach lotniczych. Rozwiązanie wykorzystane zostanie na najważniejszych drogach oraz kolejowych przejściach granicznych pomiędzy Francją a Wielką Brytanią.
Na zastosowaniu systemu skorzystają przede wszystkim posiadacze biometrycznych paszportów, którym łatwiej będzie przekroczyć granicę. To ma przyczynić się do skrócenia kolejek na przejściach, zwiększenia przepływu pasażerów, a także podwyższenia jakości samych kontroli. Wprowadzenie takiego rozwiązania wiąże się także ze zmianami w systemie zarządzania operacyjnego na granicy, które zmierzać będzie w stronę wprowadzenia inteligentnych rozwiązań także w tym obszarze.
Podpisanie umowy to zwieńczenie wspólnych działań, prowadzonych w ostatnich miesiącach przez przedstawicieli firmy Eurotunnel oraz IN Groupe, przebiegających pod patronatem Ministerstwa Spraw Wewnętrznych Francji.
W pierwszym etapie wdrażania nowego systemu, kontroli bazującej na automatycznym rozpoznawaniu twarzy PARAFE będą poddani pasażerowie autokarów, które transportowane są przez kanał La Manche – rocznie to nawet 51 tysięcy pojazdów. System zacznie działać już w kwietniu. W dalszych fazach rozwiązanie znajdzie zastosowanie w ramach kolejnych serwisów oferowanych przez Eurotunnel.
„Ta technologia nie zastępuje ludzi, ale pozwala nam zmierzyć się z nowymi wyzwaniami i zaoszczędzić czas” - powiedział Xavier Bertrand, prezydent regionu Hauts-de-France. „To sprawdzone i przetestowane rozwiązanie, gwarantujące bezpieczeństwo i komfort”.
Grecka żegluga i porty na ekologicznym kursie. Żegluga będzie płacić około 420 milionów euro rocznie
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości