ew/umgdy.gov.pl
Kolejna konferencja nawigacyjna zorganizowana przez EUGIN (Europejska Grupa Instytutów Nawigacji) oraz Polskie Forum Nawigacyjne (PFN) odbyła się w Warszawie w dniach 08-12/04/2019. Jednym z organizatorów Konferencji był Urząd Morski w Gdyni. Wydarzenie zostało objęte honorowym patronatem Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej oraz Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii.
Wysiłki głównego organizatora i gospodarza konferencji – przewodniczącego rady EUGIN oraz PFN, pana prof. Krzysztofa Czaplewskiego poskutkowały utworzeniem bardzo atrakcyjnego programu z udziałem ważnych przedstawicieli instytucji tworzących systemy globalnej nawigacji (GNSS), a mianowicie:
GPS-WAAS – J. Miller – NASA, Deputy Director of the Policy & Strategic Communications Division with the Space Communications and Navigation Program (SCaN) at the National Aeronautics and Space Administration (NASA) Headquarters), USA
GALILEO – Ignacio Fernandez Hernandez , Galileo Authentication and High Accuracy Service Manager Directorate of EU Satellite Navigation Programmes, European Commission Brussels, Belgia
GLONASS – Dr Sergey Revnivykh, Director of GLONASS Evolution Department at Information Satellite Systems, Reshetnev Corporation, Moscov, Rosja
Obecni byli obecni również przedstawiciele instytutów badawczych i uniwersytetów, których pełną listę wraz z tytułami prezentacji można znaleźć na stronie konferencji: https://enc2019.eu
Tematy wiodące tegorocznej konferencji to perspektywy rozwoju satelitarnych systemów GNSS, możliwości ich zakłócania i walki z piractwem elektromagnetycznym, nowoczesna nawigacja morska i lotnicza w połączeniu z e-Navigation, pojazdy autonomiczne, systemy zarządzania statkiem lub flotą oraz aspekty systemów inteligentnych.
Urząd Morski w Gdyni reprezentowany był przez dyrektora, kpt. ż.w. Wiesława Piotrzkowskiego oraz Marka Dziewickiego z Pionu Oznakowania Nawigacyjnego, który wygłosił bardzo interesująca prezentację związaną z nawigacją precyzyjną pt. Precise navigation with integrity monitoring in practice. Case study of the Ground Based Augmentation System (GBAS) for Gdansk Bay and Gdynia Port , (M.Dziewicki, J.Pietraszkiewicz, W. Tycholiz).
Nietypowy pasażer promu Stena Estelle znalazł się za burtą. Ratownicy uratowali psa
Rosja zarobiła na zbożu z okupowanych ukraińskich terytoriów ok. 1 mld USD
BCT bije swój nowy rekord w przeładunku na pojedynczym statku
Centrum Biurowe KOGA: Port dla Twojego biznesu
PKP S.A. prowadzi rozmowy ze Szwecją w sprawie uruchomienia morskiego korytarza transportowego
Pył węglowy z Portu Gdańsk wciąż uciążliwy. Trwają rozmowy władz miasta z zarządem