• <

Epidemia koronawirusa z negatywnym wpływem na stawki dużych tankowców

PMK

03.02.2020 17:59 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Epidemia koronawirusa z negatywnym wpływem na stawki dużych tankowców

Partnerzy portalu

Epidemia koronawirusa z negatywnym wpływem na stawki dużych tankowców - GospodarkaMorska.pl

Stawki frachtowe największych tankowców na szlakach z Bliskiego Wschodu i USA do Azji spadły do najniższych od połowy września. Powodem jest wybuch epidemii koronawirusa, który uderzył w popyt na chińską ropę.

Sinopec Corp, największa grupa naftowa w Chinach ograniczyła działalność w obliczu gwałtownego spadku konsumpcji. Podobna sytaucja dotyczy mniejszych rafinerii w Chinach.

- Rynek wrócił do stanu przed nałożeniem sankcji na COSCO - powiedział jeden z brokerów statków, odnosząc się do sankcji USA wobec spółek zależnych chińskiej spółki żeglugowej.

Stawki frachtowe wzrosły pod koniec września w wyniku sankcji COSCO i ponownie w grudniu z powodu kłopotów logistycznych związanych z przejściem na czystsze paliwa żeglugowe.

W zeszły piątek Stany Zjednoczone częściowo zniosły sankcje wobec COSCO.

Broker statku, Braemar, powiedział w poniedziałek, że stawka dla dużego tankowca VLCC na trasie z USA do Azji spadła do 8 milionów USD, najniższego poziomu od 19 września. Riverlake, inny broker statków, powiedział, że światowa stawka dla trasy na Bliskim Wschodzie była najniższa od 16 września.

Sinopec zmniejszył produkcję w tym miesiącu o około 12%, czyli 600 000 baryłek dziennie, w swoim najbardziej gwałtownym cięciu od ponad dekady.

Dział handlowy firmy Unipec przestał kupować ropę zachodnioafrykańską i odsprzedaje co najmniej pięć ładunków ropy angolskiej.

Duże i niezależne rafinerie w prowincji Shandong we wschodnich Chinach, które łącznie stanowią jedną piątą chińskiego importu ropy, ograniczyły działalność o 30-50% do mniej niż połowy swoich mocy, co jest poziomem niespotykanym od co najmniej 2015 roku.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.