• <
CSL_1100X200_jpg_2024

Drewry: Złomowanie kontenerowców wzrośnie przed wejściem w życie przepisów IMO 2020

PMK

01.05.2019 19:20 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Drewry: Złomowanie kontenerowców wzrośnie przed wejściem w życie przepisów IMO 2020

Partnerzy portalu

Drewry: Złomowanie kontenerowców wzrośnie przed wejściem w życie przepisów IMO 2020 - GospodarkaMorska.pl

Agencja Drewry przewiduje duży wzrost złomowania kontenerowców przed implementacją przepisów IMO 2020 o zawartości siarki w paliwach morskich.

Drewry długo oczekiwała, że IMO 2020 spowoduje znacznie większe złomowanie kontenerowców, ponieważ wiele starszych i mniej oszczędnych statków będzie nieopłacalnych. Szybko rosnący ruch w kierunku montażu skruberów może wymusić obniżenie stawek czarterowych dla niektórych statków, które nie są wyposażone w te systemy, potencjalnie zwiększając liczbę kandydatów do rozbiórki.

Ubiegły rok był najgorszym od ośmiu lat pod względem rozbiórki statków kontenerowych. Sprzedano wtedy około 120 000 TEU na złom, a byłoby jeszcze gorzej, gdyby nie wzrost w czwartym kwartale 2018 roku.
Roczna prognoza złomowania Drewry'ego na ten rok wynosi obecnie około 300 000 TEU, w porównaniu z naszymi poprzednimi szacunkami 450 000 TEU.

- Pomimo potrzeby znacznej redukcji, nasza prognoza rozbiórki będzie stanowić mniej niż 2% obecnej floty wynoszącej 22 miliony TEU - informuje agencja. Średni wiek kontenerowców, które zostały rozebrane w tym roku, jest mniejszy niż 22 lata. Jednak w miarę, jak flota kontenerowców uzupełnia się o nowe jednostki, a profil wiekowy staje się coraz młodszy.

Około 85 procent światowej floty ma mniej niż 15 lat i dlatego jest mało prawdopodobne, aby jej duża część została wysłana do stoczni rozbiórkowych. Około 10 proc. znajduje się z kolei w przedziale wiekowym od 15 do 20 lat, z czego nieco ponad 100 000 TEU zostało wyposażonych w płuczki spalin lub oczekuje na instalację tego systemu.

Na rynku więc pozostaje zaledwie około 5 procent floty powyżej 20 lat. Z wyjątkiem bardzo niewielu statków w tym zbiorze, które są wyposażone lub czekają na instalację skruberów, około 1,15 miliona TEU to łatwi kandydaci do rozbiórki.

Partnerzy portalu

Wilhelmsen_390x150_2024
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.