PMK
Belgijska grupa DEME otrzymała kontrakt w ramach joint venture na poszerzenie Kanału Kilońskiego w Niemczech. Prace rozpoczęły się w styczniu tego roku i powinny zostać ukończone pod koniec 2023 roku.
Federalny Zarząd Dróg Wodnych i Żeglugi, reprezentowany przez WSA Kiel-Holtenau, zlecił spółce joint venture prace budowlane w celu rozszerzenia 4 km wschodniej części Kanału Kilońskiego. Całkowita wartość umowy wynosi około 99 mln euro, w której spółki zależne DEME, Nordsee Nassbagger- und Tiefbau i Dredging International, zajmą się pracami pogłębiarskimi.
Wschodnia część Kanału Kilońskiego zostanie poszerzona z 44 m do przyszłej minimalnej szerokości dna 70 m, umożliwiając większym statkom bezpieczny tranzyt w tym obszarze. Ma to przyczynić się do zwiększenia wydajności drogi wodnej, co jest ważne dla żeglugi międzynarodowej.
W ramach rozbudowy przekroju kanału zostaną przeprowadzone szeroko zakrojone działania krajobrazowe. Łącznie ma zostać przeniesionych około 2 milionów m3 gleby, zainstalowanych zostanie około 58 000 metrów kwadratowych umocnień.
W ubiegłym roku DEME wygrało także kolejny duży kontrakt pogłębiający w Niemczech. W ramach umowy o wartości 238 mln euro Nordsee Nassbagger- und Tiefbau i Dredging International zostały zobowiązane do poszerzenia i pogłębienia toru wodnego o długości 116 km między Cuxhaven i Hamburgiem do poziomu -14,5 metra. Po zakończeniu początkowego poszerzenia Łaby, wielkie statki o łącznej szerokości do 98 metrów mogą teraz przepływać przez poszerzony odcinek Łaby.
Rosja zarobiła na zbożu z okupowanych ukraińskich terytoriów ok. 1 mld USD
BCT bije swój nowy rekord w przeładunku na pojedynczym statku
Centrum Biurowe KOGA: Port dla Twojego biznesu
PKP S.A. prowadzi rozmowy ze Szwecją w sprawie uruchomienia morskiego korytarza transportowego
Pył węglowy z Portu Gdańsk wciąż uciążliwy. Trwają rozmowy władz miasta z zarządem
XI Dni Nowego Portu z Portem Gdańsk