Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe otworzyła cztery oferty w przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej dotyczące połączenie linii kolejowej nr 406 z Portem Morskim Police. Najważniejszym kryterium wyboru wykonawcy jest cena. Podczas otwarcia ofert podano, że kwota na realizację zamówienia wynosi 5,166 mln zł brutto. Z czterech złożonych ofert w tym kosztorysie zmieściły się dwie. Złożyły je Multiconsult (4,857 mln zł brutto) oraz BBF (5,037 mln zł brutto).
Po zakończeniu inwestycji wybudowany zostanie nowy tor i sieć trakcyjna. Zainstalowane zostaną również urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz wiadukt kolejowy nad ulicą Jasienicką. Ma on zapewnić sprawny i bezpieczny przejazd pociągów bez ograniczeń dla ruchu na drodze wojewódzkiej nr 114. Celem całej inwestycji jest zwiększenie możliwości przeładunku towarów między transportem morskim a kolejowym w zachodniej części kraju. Pociągi towarowe jadące linią Szczecin− Trzebież nie będą musiały już przejeżdżać przez oddaloną od
portu stację, należącą do zakładów chemicznych. Usprawni to i przyśpieszy dostawy ładunków. Po rozstrzygnięciu przetargu i uzyskaniu pełnej dokumentacji projektowej rozpocznie się poszukiwanie wykonawcy budowy i nastąpi rozpoczęcie prac.
Umowa na realizację prac linii kolejowej nr 406 została podpisana w lipcu 2018 roku. Linia jest moderniozwana w ramach projektu budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.