PMK
CMA CGM podpisała umowę na 10 nowych megakontenerowców ze stocznią China State Shipbuilding Corporation. Dostawa jednostek o długości 366 metrów i ładowności 15 tys. TEU ma odbyć się w 2021 roku.
Zamówienie zostało ogłoszone we wtorek, gdy Rudolphe Saadé, przewodniczący i dyrektor generalny CMA CGM Group, podpisał dwie umowy strategiczne z Lei Fanpei, przewodniczącym CSSC, w obecności francuskiego prezydenta Emmanuela Macrona i chińskiego prezydenta Xi Jinpinga.
- Dzięki temu strategicznemu partnerstwu z China State Shipbuilding Corporation po raz kolejny wybieramy napęd LNG i wzmacniamy nasze wysiłki na rzecz rozwoju coraz bardziej wydajnych i przyjaznych dla środowiska statków. W ten sposób potwierdzamy naszą wiodącą rolę w transformacji energetycznej przemysłu żeglugowego - powiedział Saadé.
CMA CGM i CSSC podpisały również umowę o współpracy w celu opracowania bardziej wydajnych i przyjaznych dla środowiska statków.
W listopadzie 2017 roku grupa ogłosiła zamówienie na dziewięć kontenerowców o pojemności 22 000 TEU zasilanych przez LNG, stając się pierwszą firmą żeglugową na świecie, która zdecydowała się na LNG dla statków tej wielkości.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych