PMK
Armator kontenerowy CMA CGM podpisał umowę z Royal Dutch Shell, dzięki czemu zwiększy się jego dostęp do ekologicznych biopaliw.
Shell dostarczy Francuzom kilkadziesiąt tysięcy ton paliwa składającego się w 80% z oleju napędowego o niskiej zawartości siarki i w 20% z biopaliwa, pochodzącego z przetworzonego oleju spożywczego.
Nowe paliwo pozwoliłoby na ograniczenie emisji gazów cieplarnianych o 80% i praktycznie wyeliminowało emisję tlenków siarki. Shell już zaczął dostarczać biopaliwo do CMA CGM.
Umowa na dostawy była następstwem testu biopaliw przeprowadzonego w tym roku przez CMA CGM i IKEA na statkach kontenerowych.
Firmy spedycyjne stoją w obliczu styczniowego terminu na przestrzeganie surowszych globalnych limitów emisji siarki, a także pod presją ograniczenia śladu węglowego.
Firmy stosują olej napędowy o niskiej zawartości siarki, jednocześnie przyglądając się innym paliwom, w tym gazowi i wyposażeniu filtrów w celu zmniejszenia emisji siarki ze standardowego ciężkiego paliwa.
Francuska CMA CGM, czwarta co do wielkości linia kontenerowa na świecie, zamówiła około tuzina gigantycznych statków zasilanych skroplonym gazem ziemnym i współpracowała z grupą energetyczną Total w celu opracowania tankowania LNG.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych