PMK
Jeden z największych armatorów kontenerowych, CMA CGM, dołączy do Maerska, dążąc do osiągnięcia przez przemysł celu neutralizacji emisji dwutlenku węgla do 2050 r.
Przemawiając w UN Global Compact 2 czerwca, Rodolphe Saadé, dyrektor generalny firmy, ogłosił plany CMA CGM dotyczące przeniesienia 10% dostaw energii na paliwa alternatywne do 2023 r. I osiągnięcia neutralności węgla do 2050 r.
Saadé dodał, że CMA CGM jest na dobrej drodze, aby zmniejszyć emisję CO2 na tonę przewożoną na kilometr o 40% do 2030 roku, w porównaniu z poziomami z 2008 r. Jak wyjaśniono, cel jest osiągany dziesięć lat przed harmonogramem branżowym.
Dyrektor generalny CMA CGM zauważył, że „w 2019 roku zmniejszyliśmy całkowitą emisję CO2 o 6%. Te znaczące redukcje były możliwe dzięki naszej mobilizacji, wdrożonym innowacjom technologicznym i ulepszonemu zarządzaniu operacjami statków. ”
CMA CGM wybrało już LNG jako paliwo morskie dla swoich dziewięciu gigantycznych kontenerowców o ładowności 23 000 TEU budowanych w Chinach i przygotowanych do dostawy jeszcze w tym roku.
Firma powiedziała, że te statki symbolizują „ścieżkę, którą podążamy w zakresie transformacji energii przy użyciu najbardziej zaawansowanej technologii obecnie dostępnej.”
Jak wyjaśniono, statki zmniejszą emisję gazów cieplarnianych o około 20% i usuną prawie całą emisję siarki i drobnych cząstek.
Do 2022 roku CMA CGM planuje mieć we flocie 20 statków napędzanych LNG, w tym dziewięć o ładowności 23 000 TEU, pięć o ładowności 15 000 TEU, a także sześć jednostek o ładowności 1400 TEU.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych