PMK
Luksemburski armator Compagnie Luxembourgeoise d’Navigation (CLdN) RoRo SA planuje wysłanie większej jednostki na trasę obsługującą port w Göteborgu. Będzie nią M/V Catherine, jedna z jednostek ro-ro cargo klasy CONRO.
Dzięki wprowadzeniu jednostki zdolnej przewozić kontenery i przyczepy, ogólne ładowność na tym szlaku ma wzrosnąć o 20 procent. Ten ruch wpisuje się w strategię CldN, by wprowadzać coraz większe statki do ruchu handlowego i zagęścić liczbę zawinięć tygodniowo na trasie Göteborg-Zeebrugge.
Ponadto armator poinformował, że M/V Laureline - pierwsza z serii czterech statków ro-ro klasy CONRO - zacznie pływać w serwisie CldN od końca lutego 2019 r. Pozostałe statki zostaną dostarczone jeszcze w tym roku.
Statki obsługujące port w Göteborgu obsługiwane są przez C.Ro Ports w swoim obiekcie Albert II Dock w Zeebrugge, skąd armator może oferować transport do innych europejskich portów
takich jak Santander, Dublin, Purfleet i Killingholme.
- Wprowadzając większą pojemność w korytarzu skandynawskim, pozostajemy na kursie zwiększającym obroty i spełniającym oczekiwania rynku i naszych klientów. Pozwala to nam również przewozić więcej ładunków transhipmentowych - powiedział rzecznik CLdN.
Obecnie firma obsługuje 27 statków oferujących ponad 125 rejsów tygodniowo, a w ciągu najbliższych lat powiększy flotę o 12 nowych jednostek.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych