• <

Chiny z mniejszym zapotrzebowaniem na paliwo morskie

PMK

02.03.2020 22:09 Źródło: własne

Partnerzy portalu

Chiny z mniejszym zapotrzebowaniem na paliwo morskie - GospodarkaMorska.pl

Sprzedaż paliw żeglugowych w Chinach spadła w lutym aż o 50%, ponieważ szybko rozprzestrzeniający się koronawirus i przedłużająca się przerwa w Księżycowym Nowym Roku zmniejszyły ruch towarów z i do Państwa Środka.

Epidemia, która zabiła prawie 3 000 osób i zaraziła około 80 000 w samych Chinach, wywołała w lutym ogromne zatłoczenie portów z powodu braku siły roboczej.

Wynikający z tego spadek popytu na fracht spowodował obniżenie o 40% azjatyckich cen oleju napędowego o bardzo niskiej zawartości siarki (VLSFO) od początku stycznia i wzrósł oczekiwania dotyczące trwałego niedoboru paliwa wynikającego z bardziej rygorystycznych norm emisji.

Szacuje się, że lutowy popyt na bunkry w Chinach spadł o 30-50% w porównaniu z poprzednim miesiącem, podczas gdy popyt w konkurencyjnych centrach bunkrowych, takich jak Fujairah i Singapur, spadnie o 20-30%.

Szok popytowy może także opóźnić plany chińskich rafinerii dotyczące zwiększenia wydobycia VLSFO, co w lutym przyniosło zyski średnio o 15 USD za baryłkę ropy Brent.

Sprzedaż paliwa morskiego we wschodnim porcie Zhoushan, największym chińskim centrum bunkrowania, osiągnęła w styczniu rekordową liczbę 374 000 ton, co oznacza wzrost o 19% rok do roku.

W styczniu Pekin wydał również ulgę podatkową na eksport paliwa, więc oczekiwano, że rafinerie będą stale zwiększać dostawy paliwa w 2020 roku i kierować sprzedaż do ogromnej floty handlowej w Chinach.

Zamiast tego chińskie rafinerie zmniejszyły przerób ropy o 1,5 miliona baryłek dziennie w lutym wraz ze spadkiem popytu.

- Zapotrzebowanie spadło wszędzie w Azji, szczególnie w Chinach - powiedział jeden z handlujących paliwami bunkrowymi w Singapurze, wskazując na powiększające się zapasy w Singapurze i Fujairah w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.