PMK
Budowa portu Tibar Bay w Timorze Wschodnim wydaje się coraz bardziej realna, po tym, jak ten kraj podpisał pierwszą umowę o partnerstwie publiczno-prywatnym. Wskutek tego wykonawcą obiektu zostało chińskie China Harbour Engineering Co.
Projekt przewiduje powstanie nabrzeża o długości 630 metrów i związanych z nim budynków towarowych, celnych i administracyjnych. Budowa ma potrwać trzy lata. Francuska Bolloré Group jest właścicielem 30-letniej umowy koncesyjnej o wartości 490 mln dolarów dla portu Tibar Bay.
- W ostatnich latach Timor Wschodni jest świadkiem rosnących inwestycji w modernizację dróg i budowę portów oraz portów lotniczych, które przyczyniły się do wielkich zmian w tym kraju - skomentował Xiao Jianguo, ambasador Chin w Timorze Wschodnim.
- Infrastruktura jest kluczowym obszarem praktycznej współpracy Chin z Timorem Wschodnim, w której nasze przedsiębiorstwa aktywnie i szeroko uczestniczyły. Obecnie w tym kraju działa około 20 chińskich przedsiębiorstw - dodał Jianguo.
Dzięki zdolności do obsługi 750 000 TEU rocznie, nowy obiekt ma zmniejszyć zatłoczenie w głównym porcie w stolicy Dili. Będzie on zlokalizowany w Zatoce Tibar, około 12 kilometrów od stołecznego miasta.
Timor Wschodni to państwo na wyspie Timor w Archipelagu Malajskim. Od zachodu graniczy z Indonezją.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych