ew
Międzynarodowe stowarzyszenie Interferry ostrzega, że operatorzy promowi potrzebują rządowego wsparcia aby przetrwać kryzys związany z pandemią koronawirusa i zrekompensować straty sięgające miliardów dolarów.
W swoim apelu zamieszczonym na stronie internetowej, Interferry w imieniu swoich członków wezwało światowe rządy do włączenia branży promowej do odpowiednich pakietów pomocy finansowej związanej z pandemią koronawirusa. Jak czytamy: "wsparcie to ma zasadnicze znaczenie dla operatorów, którzy wkrótce, gdy światowa gospodarka zacznie się odbudowywać, będą w stanie zapewnić dostępność infrastruktury krytycznej i personelu".
Stowarzyszenie Interferry wyszczególniło pożądane przez branżę formy wsparcia:
1. bezpośrednie wsparcie finansowe w celu zastąpienia utraconych i poważnie zmniejszonych dochodów;
2. udzielanie nieoprocentowanych pożyczek;
3. ulga podatkowa z podatków od wynagrodzeń i innych podatków nałożonych przez rząd;
4 zwolnienie ze stałych opłat portowych (w stosownych przypadkach).
Promy przewożą rocznie ponad dwa miliardy pasażerów - co odpowiada branży lotniczej, a ponadto 250 milionów pojazdów osobowych oraz 40 milionów ciężarówek i przyczep. Ograniczenia w przemieszczeniu się i zamknięcie granic na całym świecie znacznie zmniejszyły liczbę przewożonych pasażerów. W niektórych lokalizacjach, operatorzy musieli całkowicie zamknąć połączenia.
Wielu operatorów ro-pax nadal świadczy jednak usługi przewozowe, aby utrzymać otwarte kanały łańcucha dostaw.
„Operatorzy promowi rozumieją kluczową rolę, jaką odgrywają w utrzymywaniu łańcucha dostaw”, mówi dyrektor generalny Interferry, Mike Corrigan. „Firmy te nadal świadczą usługi przewozowe. Ich wysiłki mają na celu zapewnienie nieprzerwanej dostawy ważnych towarów. Skala kryzysu związanego z COVID-19 nie jest jeszcze znana, ale mimo to, załogi promów codziennie przychodzą do pracy, dzięki czemu statki nadal mogą kursować".
Corrigan przyznał, że na skutek decyzji rządów i władz sanitarnych, dotyczących zamknięcia granic i ograniczenia podróży, operatorzy promowi zgłaszają spadki w ruchu pasażerskim na poziomi 75 do 100 procent oraz zmniejszenie ruchu samochodowego o ponad 50 procent.
Interferry to organizacja założona w 1976 roku, której celem było stworzenie platformy współpracy i wymiany informacji między podmiotami branży promowej. Interferry posiada obecnie 260 członków w 40 krajach. Ponadto, Interferry pełni rolę przedstawiciela przemysłu promowego będąc konsultantem przy IMO (Międzynarodowej Organizacji Morskiej) oraz posiada status obserwatora przy Stowarzyszeniu Armatorów Wspólnoty Europejskiej (ECSA).
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”