PMK
Bałtycki Indeks Towarowy w poniedziałek zanotował dziewiąty z rzędu spadek. Powodem tego jest najgorszy od sześciu miesięcy wynik masowców capesize.
Indeks bierze pod uwagę średnie, dzienne zarobki masowców typu: Capesize (pow. 80 tys. ton nośności), Panamax (60-80 tys. ton), Supramax (35-59 tys. ton) oraz Handysize (10-35 tys. ton). Główny indeks spadł o 40 pkt do 1315 pkt. To najgorszy wynik od 22 listopada.
Indeks Capesize spadł o 121 punktów do 2334 pkt. Oznacza to, że zarobki armatorów tych jednostek spadły o 942 dolary, do 17,060 dolarów.
Indeks Panamax spadł z kolei o 2 punkty, do 1465 pkt. Zarobki panamaxów tym samym spadły o 18 dolarów, do 11,731 dolarów. Indeks Supramax także spadł, o 8 pkt, do 815 punktów.
Przemysł morski przygotowuje się na jedną z najbardziej znaczących zmian w swojej najnowszej historii - obowiązkowe ograniczenie emisji tlenku siarki, które zostanie nałożone za nieco ponad trzy miesiące. Aby spełnić te wymagania, tysiące statków są usuwane z rynku w celu zamontowania tzw. skruberów (płuczek spalin), które pozwolą im dalej spalać dzisiejsze tańsze paliwo. Statki, które ich nie mają, będą musiały wnosić dodatkowe opłaty.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych