PMK
Hiszpański armator promowy, Baleària, uruchomiła dostawy skroplonego gazu ziemnego do Portu Walencja. Będzie to system bunkrowania MTTS, polegający na transferze paliwa z kilku cystern na statek.
Podczas operacji przeprowadzonej 29 grudnia użyto dwóch ciężarówek o prędkości transferu 95 m3 na godzinę, dzięki czemu rozładunek zakończono w 55 minut. Gaz ziemny został dostarczony do inteligentnego promu, Hypatia de Alejandría, który obecnie działa na trasie między Walencją, Ibizą i Palmą.
Szybki system bunkrowania umożliwia jednoczesną pracę kilku cystern, dostarczając LNG na statek. W porównaniu z tradycyjną metodą TTS, w której używana jest jedna ciężarówka, MTTS jest znacznie szybszy.
W listopadzie 2019 roku Baleària przeprowadziła pierwsze bunkrowanie LNG metodą MTTS w Hiszpanii we współpracy z CMC Cerezuela i ESK. Metodę dostawy MTTS przetestowano w porcie Huelva przy użyciu promu Marie Curie.
Baleària pracuje nad projektami związanymi z LNG od 2012 roku i jest członkiem-założycielem Iberyjskiego Stowarzyszenia Gazu Ziemnego dla Mobilności (GASNAM). Firma żeglugowa zainwestowała 200 mln EUR w budowę Hypatia de Alejandría i Marie Curie, dwóch ekologicznych, inteligentnych statków, o których mówi się, że są pierwszymi napędzanymi gazem promami pasażerskimi RoRo działającymi na Morzu Śródziemnym.
Co więcej, firma rozpoczęła projekt konwersji sześciu swoich statków do eksploatacji LNG. W ramach całkowitej inwestycji w wysokości 380 mln euro Baleària będzie miała w swojej flocie dziewięć statków napędzanych LNG w nadchodzącym okresie.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych