PMK
Całkowita ładowność światowej floty kontenerowców przekroczyła 23 mln TEU w momencie dostarczenia dwóch jednostek klasy Pegasus we wrześniu – donosi Alphaliner.
Kontenerowce o ładowności ponad 23 tys. TEU zostały przekazane 11 września armatorowi MSC i będą pływać po szlaku Europa – Azja.
- Wzrost floty kontenerowej utrzymuje się od maja na stałym poziomie około 4%, a dostawy nowych kontenerowców dodadzą 826 000 TEU do całej floty w tym roku. Z kolei złomowanie utrzymuje się na niskim poziomie, a od stycznia usunięto z floty jedynie 165 000 TEU - poinformował Alphaliner.
- Silny rynek czarterowy nie zachęca właścicieli do recyklingu statków, a kilka jednostek, które początkowo były przeznaczone na złom, wciąż pracuje – dodał Alphaliner.
Ponadto Alphaliner spodziewa się, że niski wskaźnik złomowania utrzyma się przez pozostałą część roku, co obniży prognozę recyklingu statków na cały rok 2019 z 350 000 do mniej niż 250 000 TEU.
Obecne stawki czarterowe wzrosły o 30% w porównaniu do zeszłego roku, szczególnie w przypadku większych statków. U jednostek powyżej 5000 TEU stawki wzrosły ponad dwukrotnie w porównaniu z rokiem temu.
Alphaliner stwierdził, że wzrost popytu odnotowany od czerwca związany jest z przestojami statków, które instalują skrubery. W różnych stoczniach obecnie trwają prace modernizacyjne 44 statków o łącznej pojemności 465,000 TEU.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych