PMK
Alians Ocean Network Express (ONE), złożony z trzech japoński armatorów kontenerowych (NYK Line, K Line, MOL) zanotował 5 mln dolarów zysku w trzecim kwartale roku fiskalnego 2019.
ONE podwyższyło z tego powodu swoją roczną prognozę zysków o 21 mln dolarów, do 81 dolarów.
- Ruch ładunków był prawie zgodny z naszą prognozą dotyczącą handlu Wschód-Zachód, handlu Północ-Południe i handlu wewnątrz Azji. W grudniu zauważyliśmy też przesyłanie ładunków na zapas, aby uniknąć nowej dopłaty do bunkra. Z drugiej strony, spodziewamy się stosunkowo słabego ruchu ładunków po Nowym Roku Księżycowym, a zatem planujemy dodatkowe puste rejsy, głównie na szlaku Wschód-Zachód – wyjaśnili członkowie aliansu.
Komentując wyniki ONE, NYK powiedział, że podwyżki wzrosły szczególnie w głównych transakcjach w Ameryce Północnej i Europie, a także w handlu wewnątrz Azji. Jednak w trzecim kwartale wzrosty popadły w stagnację w wyniku sezonowo wolniejszego popytu i wpływu wojny celnej między USA i Chinami.
Chociaż stawki frachtowe były wyższe w pierwszym i drugim kwartale w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku obrotowego w handlu w Ameryce Północnej, w handlu w Europie, z powodu pogorszenia równowagi podaży i popytu, stawki frachtowe nie wzrosły w okresie letnim szczyt sezonu.
W trzecim kwartale stawki frachtowe uległy pogorszeniu zarówno w Ameryce Północnej, jak i Europie w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku obrotowego.
ONE dodał, że optymalizacja portfela ładunków poprawia rentowność i idzie zgodnie z planem na początku 2020 r. Znaczny postęp odnotowano w zakresie wydajności operacyjnej i oszczędności kosztów poprzez racjonalizację procesów biznesowych, mających na celu zwiększenie konkurencyjności ONE.
Od połowy zeszłego roku cztery kontenerowce o ładowności 2500 TEU obsługują fińską i rosyjską pętlę. Rozszerzenie serwisu jest następstwem ogłoszenia dwustronnej umowy o współpracy strategicznej z Hapag-Lloyd. Nowy serwis NBS skróci czas tranzytu i zwiększy niezawodność transportu w Rosji i Finlandii.
Częścią serwisu jest bezpośrednie połączenie z terminalem Petrolesport (PLP) w Petersburgu. Dotychczas statki zawijały tylko do terminalu kontenerowego w tym mieście (CTSP).
Usługa zapewni również bezpośrednie połączenie między portami fińskimi w Helsinkach i Kotka z portami Beneluksu w Antwerpii i Rotterdamie.
Według ONE powiększona pętla NBS wygląda następująco: Antwerpia - Rotterdam - St. Petersburg (CTSP i PLP) - Helsinki - Antwerpia - Rotterdam - Helsinki - Kotka – Antwerpia.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych