Jeśli koniunktura się utrzyma, to mimo kryzysu na rynku przewozów, przeładunki zboża, paliw, w tym LNG, oraz kontenerów w Porcie Szczecin-Świnoujście mogą w tym roku osiągnąć bardzo wysoki poziom.
Świadczy o tym podsumowanie pierwszego półrocza 2020 roku. W porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego najbardziej wzrósł przeładunek zboża. Przeładowano go o prawie 100 % więcej.
Świetny wynik odnotowano także w przeładunku paliw, który wzrósł o 17,2 % .
Z dużym sukcesem funkcjonuje terminal gazu skroplonego LNG. Przeładunek LNG wzrósł o 34,3 % i wyniósł 1614 mln Nm³. Na początku lipca do Świnoujścia wpłynął setny gazowiec. Dostawy z USA, Kataru i Norwegii zapewniają Polsce bezpieczeństwo energetyczne.
Mimo tendencji spadkowych na całym świecie, o prawie 20 % przybyło obsłużonych kontenerów.
Spadki odnotowano głównie w przeładunkach rudy i węgla, odpowiednio o 46,5 % i 29 %.
Mimo trudnej sytuacji epidemiologicznej i chaosu, w jakim pogrążył się świat, ciągłość dostaw towarów nie została zagrożona a wszystkie najważniejsze inwestycje w obu portach przebiegają bez zakłóceń.
Terminal Promowy w Świnoujściu jest rozbudowywany i przystosowywany do obsługi transportu intermodalnego. W Szczecinie i Świnoujściu bez utrudnień trwają największe w historii prace budowlane poprawiające dostęp kolejowy do portów.
Tor wodny Świnoujście – Szczecin pogłębiany jest do głębokości 12,5 metra, co umożliwi zawijanie większych jednostek w szczecińskim porcie.
Wspólnie z partnerami realizujemy konsekwentnie gigantyczny program inwestycyjny przekraczający 1,5 mld euro służący poprawie oferty portów, a w konsekwencji pozyskaniu dodatkowych kontrahentów i ładunków.
W pierwszym półroczu 2020 roku świat mierzył się z skutkami pandemii, która w dość nagły sposób wpłynęła na życie zarówno społeczne jak i gospodarcze. Wprowadzone przez ZMPSiŚ SA procedury bezpieczeństwa zapobiegły niebezpieczeństwu pojawienia się wirusa wśród pracowników i przypływających załóg.
Spółka spełniając rolę społecznej odpowiedzialności biznesu, zaangażowała się we wsparcie służb medycznych w walce z korona wirusem i przekazała dwie darowizny. Pomoc od portu, w kwocie miliona złotych trafiła do trzech szpitali - dwóch w Szczecinie: zakaźnego przy ul. Arkońskiej i PSK 1 przy ul. Unii Lubelskiej oraz do koszalińskiego Szpitala Wojewódzkiego przy ul. Tytusa Chałubińskiego. Za przekazane środki został zakupiony sprzęt potrzebny tym jednostkom, tj. respiratory, kardiomonitory, pompy infuzyjne oraz ambulans. Z kolei druga darowizna przeznaczona była na zakup aparatury służącej do wczesnej diagnostyki korona wirusa.
Przemysł chemiczny UE pod globalną kroplówką. Ropa do UE płynie przez porty szerokim strumieniem
Rosja nielegalnie eksportuje zboże z okupowanych portów na Krymie i Morzu Azowskim
Anomalia w łańcuchach dostaw. Sezon przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia 2024 rozpoczął się wyjątkowo wcześnie
Eksplozja kontenera w chińskim porcie zakłóca łańcuchy dostaw
Meksyk zwiększył dostawy ropy na Kubę mimo ryzyka amerykańskich sankcji
Paryż 2024 za kulisami – CEVA Logistics o znaczeniu planowania i obsługi magazynowej